Onderbouw

De onderbouw van de school bestaat uit leerjaar 1 en 2.

De eerste twee leerjaren zijn vooral bedoeld om erachter te komen wat een leerling kan en leuk vindt. In deze fase werken we aan basisvorming en zelfredzaamheid aan de hand van theorie en praktijk. Leerlingen maken kennis met zoveel mogelijk verschillende vakken. Dit zijn algemeen vormende vakken als Nederlands en rekenen, en praktijkvakken als techniek, verzorging, groen en koken. Ook besteden we aandacht aan sociale vaardigheden, burgerschap en vrije tijdsbesteding. Om de overstap voor de leerling vanuit het (speciaal)basisonderwijs geleidelijk te laten verlopen ziet de structuur in het eerste en tweede leerjaar er als volgt uit:

  • Vaste mentor voor twee leerjaren
  • De mentor verzorgt een deel van de lessen
  • De mentor eet dagelijks met de leerlingen
  • De mentor heeft mentortijd. Deze tijd kan ingevuld worden met een individuele leerling en/of een groepje leerlingen (volgen en ondersteunen)
  • Vakdocenten voor AVO- en praktijklessen
  • We streven naar een evenwichtige verdeling van de praktijk en AVO-vakken.

In het tweede leerjaar wordt gestart met de interne stage en het arbeids trainings centrum (ATC). Leerlingen leren om te gaan met werksituaties en oefenen  belangrijke competenties als werkhouding en taakgerichtheid.

 

 

Kalender

Kalender

De nieuwe kalender voor schooljaar 22-23 is klaar. Alle leerlingen krijgen, in de eerste schoolweek, een kalender mee naar huis. Hang thuis de kalender op een handige plek en je ziet steeds snel wat er op de planning staat. Ben je nieuwsgierig hoe de kalender er uit...

Start nieuwe schooljaar

Start nieuwe schooljaar

Na de zomervakantie beginnen we weer op maandag 29 augustus. Je komt dan naar school om kennis te maken met de andere leerlingen in je klas en je mentor. Je mentor zal de tijd dan ook gebruiken om te bespreken hoe het programma van de introductieweek er uitziet. Hoe...